Thursday 22 March 2018

Dr mohammed obaidullah forex trading


Forex 무역 및 이슬람. 2007 년 5 월 28 일 Andriy Moraru가 2015 년 12 월 21 일 최종 업데이트 함. 이슬람에서 Forex 거래 금지의 주제는 방대하고 논쟁의 여지가 많습니다. 많은 관점이 현물 거래를 비롯한 온라인 외환 거래의 다양한 측면에 존재합니다. 선물 및 옵션 거래, 마진 거래, 하룻밤이자 등. 이슬람 법률가의 대다수는 선물 거래와 옵션 거래가 Riba를 얻는 것으로 간주되는 경우에만 외환 거래가 Sharia를 준수 할 수 있으며 야간이자 또는 관심사에 의해 숨겨 지은 이슬람교도 상인은 모든 임무가 아닙니다 밤새껏 관심사를 숨겨야 한 ㄴ다는 것을 알아야한다 토론의 요점의 한개는 한계 거래에있다 Forex에있는 각 거래는 한계에 근거하고 헤징은 보통 미래 무역에 비교된다 말레이시아에 위치한 Universiti Tun Abdul Razak의 Mohammed Obaidullah는이 기사에서이 주제를 논의합니다. 이슬람 외환 거래 외환 거래의 측면과 근본적인 이슬람 근원에 대한 언급 모하메드 오베 두라 (Mohammed Obaidullah) 박사는 한계 외환 거래를 보는 다른 이슬람 법학자 들과는 달리 리바 (Riba)를 포함하지 않는 한, 금지 된 활동으로이 기사에서는 Forex 헤징도 분석되어 Riba 수입의 원천으로 간주됩니다. 모든 이슬람 상인과 합법적 인 이슬람 신자를 남기면서 Forex 거래를 시작하려는 사람들에게이 기사를 읽는 것이 좋습니다. 오픈 포지션에 적용된 일박이자가없는 무슬림 친화적 인 거래 계좌를 제공하는 외환 브로커 목록에서. 이 기사가 마지막으로 업데이트 된 이래로 일부 중요한 사항이 변경되었습니다. 2012 년 2 월 16 일, National Fatwa Council 말레이시아 국가의 최고 이슬람 단체는 공인 딜러와 상반되는 개별 트레이더가 수행 한 스팟 외환 거래가 c onsidered haram sinful 기술적으로 말레이시아의 모든 회교도 거주자가 온라인 외환 거래에 참여하는 것을 제한한다. 다른 국가의 다른 무슬림 지방 대검회가 이와 유사한 금지를 발행 한 적이 없다는 점을 강조하는 것이 중요하다. 반대로 인도네시아 국립 사 리위원회는 이전에 fatwa이 링크는 인도네시아어로 Forex의 적법성을 나타냅니다. 분명히 이슬람 Forex 거래 상황은 아직 명확하지 않습니다. 그리고 이슬람 신자들을위한 통화 거래의 적법성에 대해 어떻게 생각하십니까? 관련 게시물 .32 Forex 거래 및 이슬람에 대한 응답. 이 문제에 대해 회교도 학자들과 이야기 할 것입니다. 공평한 대답 2010 년 4 월 4 일 오전 3시에. 서ラム, 미리 답변 해 주신 데 대해 감사드립니다. 같은 주제에 관한 인터넷 기사를 최근에 보았습니다. 작가가 제기 한 문제에 관해서는 더 외환이 같은 클래스 또는 다른 클래스로 취급되어야한다고 주장하는 것은 기사에 대한 링크가된다. Assalamualykum, 나는이 기사를 읽기 위해 노력했다. 그러나 영어는 모든 것을 이해하는 나를 위해 복잡했다. 그러나 단지 궁금하게 생각하고있는 im는 중개인 u를 의미하기 위해 그것이 할랄다는 것을 의미한다. 그리고 가능한 한 이슬람으로서 거래를하기 위해해야하는 것은해야한다. 포지션 스왑에 대한 관심이없는 계좌 2 잔액에 대한 연간이자가없는 계좌 거래 3 선택 사항, 마진없는 거래 이것은 논쟁의 요점이지만, 확실하게 알고 싶다면 외환 trading. ata에서 레버리지를 사용하지 마십시오. 2011 년 5 월 30 일 오전 5시 53 분. 레버리지를 사용하지 않는 방법은? 1 대 1 레버리지를 지원하는 브로커와 마진없이 거래 할 수 있습니다. 마진은 없습니다. 요즘에는 아무런 관심도 없다는 의미의 NO SWAP 계정을 제공하는 브로커가 많이 있습니다. 또는 돈을 지불해야한다. 아무런 관심이 없다면 리바 (riba)는 고려되지 않는다. 따라서 Fatwa에 따르면 할랄 (Halal)이 아래에있다. 이슬람에서 외환에 대한 설명이있다. 두 가지 점에 주목할 가치가있다. 첫째, 고정 환율 제도를 가정 할 때, 다른 국가의 통화가 희석 됨 상황은 일정한 비율로 동일한 국가에 속하는 스털링 통화와 파운드 교환과 유사 해짐 둘째, 외환 시장 메커니즘을 통해 대출을 시각화 할 수있는 것처럼 휘발성 환율 시스템을 가정 할 때 위의 예에서, 상품이나 주식과 같은 다른 조직 된 시장을 통한 대출을 시각화 할 수도있다. 위의 예에서 주식에 ​​대한 달러를 대체하면, 주식 X의 시장 가격 Rs 20 일 때, 개인이 미래의 일로 연기 된 루피로 자신의 의무를 해결하는 비율로 50 개의 주식을 구매하면, 그는 실제로 상환 약속 대신에 지금 1000 루피를 빌릴 가능성이 높습니다 Rs 1100 특정 날짜에 그는 현재 1000 루피를 얻을 수 있습니다. 현재 가격으로 구입 한 50 개 주식을 교환 할 수 있습니다. 이 경우에도 앞의 예와 마찬가지로 t로 돌아갑니다 그는 주가가 결제일에 25 루피까지 상승하면 주식 매도자는 마이너스가 될 수있다. 따라서 주식 시장이나 상품 시장의 수익률이 가격 위험 때문에 이슬람으로 받아 들여지는 것과 마찬가지로 변동성 때문에 통화 시장의 수익률도 그러하다. 박사 모하메드 Obaidullah에 의해 통화의 가격. 그러나, 하나는 많은 돈을 요구 시장에 진출하는 조건부 계약의 형태로 인식되면서 외환 거래에 대한 레버리지의 사용에 대해 논할 것입니다 USD100,000 00 1 로트 통화 쌍이 정확해야 레버리지 란 Forex에서 큰 무언가를 통제하기 위해 작은 것을 사용한다는 것을 의미합니다. 레버리지는 상인과 중개인 사이의 계약이기 때문에 Haram 인 일반 금융 상품에 설명 된 바와 같이 투자에 사용되는 빌린 실제 현금이 아닙니다 소매 상인은 중개인이 작은 롯트를 합병하여 표준 로트를 외환 시장이 아닌 환율 시장으로 거래 할 낮은 자본으로 통화 시장에서 지위를 열게된다. etail 외환은 외환입니다 의견이 많고 Hadith와 Quran을 이슬람 금융 방법과 교장에 비해 지원하는 경우 자신의 연구를 수행하고 어느 fatwa에 편견을 줄지 결정할 수 있습니다 의심 스럽다면 참여하지 않는 것이 좋습니다 Forex 그렇지 않으면 위의 Mohammad 박사의 연구는 우리의 소득으로서 Forex 이익의 Halal-ness에 대한 믿음을 갖기에 충분합니다. 부채 부채 FOREX를 기반으로하는 새로운 혁명 미국에 300 달러를 투자하여 돈을 번다. 300, 번거 로움없이 전문 상인 팀에 의해 수행됩니다. 기대 이상으로 소득을 얻고 진정하십시오. 부자와 외상 투자에 관련된 금융 컨설팅 서비스뿐만 아니라 투자자와 투자자에게 독특한 기회를 제공하고자하는 중개를 제공하는 것이 임무입니다. 대체 투자 무역에 투자자를 교육합니다 우리의 상인은 내 전체 프로필보기에서 평가 된 세계 5 대 외환 거래자들 사이에 있습니다. SLAMIC FOREX TRADING Mohammed Obaidullah 박사 1 호 1 기본 교환 계약 ISLAMIC FOREX TRADING Mohammed Obaidullah 박사 이슬람 법학자들 사이에서는 서로 다른 나라의 화폐가 화합 단위와 다른 비율로 교환 될 수 있다는 견해로 공통된 합의가 있습니다 , 다른 나라의 통화가 다른 가치 또는 본질적인 가치를 지닌 뚜렷한 실체이며 구매력 또한 학자의 대다수는 앞으로의 통화 교환이 허용되지 않는다는 견해로 일반적인 동의가있는 것으로 보인다. 양 당사자의 권리와 의무는 미래의 날짜와 관련이있다 그러나 거래 당사자 중 어느 한쪽의 권리가 상대방의 의무와 동일한 미래의 날짜로 연기되는 경우 법관들간에 상당한 의견 차이가있다. 두 개의 다른 나라에 속한 두 명의 개인 A와 B, 인도와 미국 각각의 예를 생각해 봅시다. A는 Indian Rup ees and buy US dollars B가 사실 인 경우 동의 한 루피 달러 환율은 1 20이고, 거래는 50의 매매가 포함됩니다. 첫 번째 상황은 A가 Rs1000을 B에 스팟 지불하고 50의 지불을 수락하는 것입니다 from B 거래는 양 끝에서 현장 기준으로 정산됩니다. 그러한 거래는 유효하고 이슬람적으로 허용됩니다. 동일한 것에 대한 두 가지 의견이 없습니다. 두 번째 가능성은 양측의 거래를 해결하는 것이 미래의 날짜로 연기된다는 것입니다 지금부터의 달 이것은 A와 B 모두 6 개월 후에 Rs1000 또는 50의 지불을하고 받아 들일 것이라는 것을 의미한다. 이 계약이 이슬람적으로 허용 가능하지 않다는 것이 주된 견해이다. 소수 의견은 그것을 허용한다고 생각한다. 세 번째 시나리오 거래가 한쪽 끝에서 부분적으로 만 처리된다는 것입니다. 예를 들어, A는 B가 6 개월 후에 50을 지불하겠다는 약속 대신 Rs1000을 B에게 지불합니다. 또는 A는 이제 50 B 롬 B와 6 개월 후 Rs1000을 지불 할 것을 약속한다. 통화로 바이 살람에 이르는 그러한 계약의 허용 가능성에 대한 정반대의 견해가있다. 이 논문의 목적은 지원과 관련된 다양한 논의에 대한 포괄적 인 분석을 제시하는 것이다. 통화와 관련된 이러한 기본 계약의 허용 가능성 현물 기준으로 거래 상대방을 교환하는 것과 관련된 계약의 첫 번째 형태는 논란의 여지가 없으며 거래 상대방 중 하나의 전달이 미래의 날짜로 연기되는 두 번째 계약 유형 따라서 일반적으로 riba 금지의 틀에서 논의된다. 따라서 우리는 riba 금지 문제를 다루는 section 2에서이 계약을 자세히 논의한다. countervalues의 전달이 지연되는 세 번째 형식의 계약의 허용 성은 일반적으로 프레임 워크 내에서 논의된다 위험과 불확실성을 줄이기위한 계약 또는 그러한 계약에 관련된 gharar gharar 제 4 장의 문제를 다루는 3 절의 중심 주제이다. Sharia에 대한 전체 론적 관점은 이슈를 통화 시장에서의 기본적인 형태의 계약 형태의 경제적 중요성과 관련 지어서 시도한다 .2 Riba 금지 문제 .2 분기 환율의 허용 또는 기타에 관한 견해 1은 주로 리바 금지 문제로 추적 될 수있다. 모든 형태의 교환 계약에서 리바를 제거해야한다는 것이 가장 중요하다. 샤리아 컨텍스트에서 리바는 일반적으로 불법 이득 두 개 이상의 종 교환에 효과가 있다고 주장되는 거래에서 카운터 값의 양적 불평등에서 동일한 속세에 속하며 동일한 효율적인 원인에 의해 관리된다 illa Riba는 일반적으로 riba al-fadl 초과 및 riba로 분류됩니다 과잉 또는 연기의 각각으로 불법적 인 이점을 나타내는 알 - 나 시아 연기는 전자의 금지는 객체 간의 교환 률이 단일이고 어떤 이익도 얻을 수 없다는 규정이 있습니다. 리바의 후자의 종류는 지연된 결제를 허용하지 않고 트랜잭션이 양 당사자에 의해 즉석에서 처리되는 것을 금지합니다. 또 다른 리바 형태는 다음과 같습니다. 리바 알 자히리 야 (riba al-jahiliyya) 또는 예비 이슬람 리바 (pre-islamic riba)라고 불리는이 대출은 대출자가 만기일에 차용자에게 부채를 청산하거나 동일한 차액을 올리면 요청합니다. 증가는 처음 빌린 금액에이자를 부과합니다. 다른 나라에 속한 통화 교환은 유추 한 과정을 필요로한다. 그리고 유추 qiyas와 관련된 그러한 운동에서, 효율적인 원인은 매우 중요한 역할을한다. 그것은 유추의 대상을 그 주제와 유추 추론의 실행 교환 계약의 경우 적절한 효율적인 원인은 다음과 같이 다양하게 정의된다. 그는 Fiqh의 주요 학교 다름이 다름은 다른 국가에 속하는 종이 통화를위한 유사한 추론에서 반영된다 유사한 추론 과정에있는 상당한 의미의 질문은 금과은을 가진 서류상 통화 사이 비교에 관련된다 이슬람교의 초기에서는, 금 은은 돈의 모든 기능을 수행했습니다. 통화는 금이나 은의 고유 한 가치 퀀텀이 포함 된 금과은으로 만들어졌습니다. 이러한 통화는 Thqan haqiqi 또는 naqdain으로 기술되어 있습니다. 교환, 거래의 큰 덩어리에 대한 설명 다양한 하부 금속과 같은 다른 많은 상품도 교환의 수단으로 사용되었지만 수용성은 제한적이다. 이들은 Fiqh 문헌에서 fals로 묘사된다. 이들은 thaman istalahi로도 알려져있다. 그들의 수용 가능성은 본질적인 가치에서 비롯된 것이 아니라 특정 기간 동안의 사회 위의 두 가지 형태의 통화는 초기 이슬람 법학자들에 의해 그들과 관련된 계약의 허용 성 관점에서 매우 다르게 취급되었습니다. 해결되어야 할 문제는 현재의 종이 화폐가 전 범주 또는 후자 하나의 견해는 이것들이 샤마 하키 또는 금은과 동등한 취급을 받아야한다는 것인데, 이는 이들이 교환의 주요 수단 및 후자와 같은 회계 단위가되기 때문이다. 따라서 유사한 추론에 의해 모든 샤리아 관련 규범 thaman haqiqi에 적용 가능한 금지 명령은 또한 thaan haqiqi의 지폐 교환은 bai-sarf로 알려져 있으므로 지폐 거래는 bai-sarf와 관련된 Sharia 규칙에 의해 관리되어야합니다. 통화는 그들의 얼굴 가치가 그들의 intri와 다른 사실이라는 이유로 fals 또는 thaman istalahi와 유사한 방식으로 다루어 져야한다. nsic 가치 그들의 수용 가능성은 미국 국내에서의 법적 지위 또는 미국 달러와 같은 세계 경제의 중요성에서 기인합니다. 예를 들어, 대체 견해의 합성 Riba 금지에 대한 유추 추론 Qiyas riba의 금지는 거룩한 예언자 그에게 평강이 있으라. 금을 위해은을, 은을 위해, 밀을 위해 밀을, 보리를 위하여 보리를, 날짜를 위해 날짜를, 소금을 소금으로, 그 자리에서 같은 양으로, 그리고 상품이 다른 때, 그러나 그 자리에서 리바의 금지는 주로 두 가지 귀금속 금과은과 네 가지 다른 밀가루, 보리, 날짜와 소금에 적용됩니다. 그것은 또한 유사한 효율적인 원인에 의해 규율되는 모든 종에 대한 유추 qiyas에 의해 적용됩니다 또는 전통에서 인용 된 6 개의 목표의 어떤 것의 속의 어느 것에 속하는 그러나 Fiqh의 각종 학교 중 및 동일한 학교에 속한 학자조차 일반적으로 일치하지 않는다 효율적인 정의의 원인에 대한 정의와 식별에 대한 리바의 Hanafis의 경우, 리바의 효율적인 원인은 두 가지 차원을 가진다. 교환 된 기사는 동일한 속에 속한다. 이들은 체중과 측정력을 가지고있다. kiliyya 주어진 교환에서 효율적인 왜냐하면 illa가 존재하기 때문이다. 즉, 교환 된 countervalue는 같은 genus jins에 속하고 모두 가늠할 수 있거나 측정 가능한 모든 것이므로 아무런 이득도 없다. 환율은 단일성과 같아야하며 교환은 현물 기준으로 이루어져야한다. 금과은, 효율적인 원인 illa의 두 요소는 속 jins 및 무게의 단일성이다 이것은 한 버전 3에 따른 Hanbali보기이다. 다른 버전은 아래에서 논의되는 Shafii 및 Maliki보기와 비슷하다. 따라서 금이 교환 될 때 금 또는 은이은으로 교환되며, 이익을 얻지 않고 현물 거래 만 허용됩니다. 주어진 거래에서, 효율적인 거래의 두 요소 중 하나 인 것이 가능합니다 사용 된 illa가 있고 다른 하나는 부재 함 교환 된 물품이 모두 계량 가능하거나 측정 가능하지만 다른 속 jins에 속하거나 교환 된 물품이 동일한 속 jins에 속하지만 계량 가능하거나 측정 할 수없는 경우, 단일성과 다른 비율은 허용되지만, 교환은 현물 기준으로 이루어져야한다. 따라서 금이은으로 교환 될 때, 비율은 단일성과 다를 수 있지만, 지연된 합의는 허용되지 않는다. 효율적인 원인의 두 요소 중 어느 것도 리바가 주어진 교환기에 존재한다면 리바 금지 신청에 대한 금지 명령은 적용되지 않는다. 교환은 점포 또는 유예 기반으로 또는 유무에 상관없이 이루어질 수있다. 다른 나라에 속하는 종이 통화와 관련된 교환의 경우를 고려할 때 리바 금지는 효율적인 원인에 대한 검색 다른 국가에 속하는 통화는 분명히 구별되는 실체입니다. 이는 특정 지리적 경계 내에서 합법적 인 입찰입니다 다른 본질적인 가치 또는 구매력을 가진 양자리 그러므로, 대다수의 학자들은 아마도 속 (genus jins)의 단일성이 없다고 주장 할 수있다. 또한, 이것들은 계량 가능하거나 측정 가능하지 않다. 효율적인 두 가지 요소 중 어느 것도 따라서 교환의 비율에 관한 어떤 명령도 자유롭게 교환 할 수있다 .4)이 위치의 근간을 이루는 논리는 이해하기 어렵지 않다. 다른 나라에 속한 종이 통화의 내재 가치는 다르다. 이것들은 다른 구매력을 가지고 있기 때문에 부가가치가있는 금이나은과는 달리 고유 한 가치 또는 가치가있는 종이 화폐를 식별하거나 평가할 수 없습니다. 따라서 과도한 리바 알패드의 존재 나 연기에 의한 리바 알 나시 아의 존재는 설립 될 것입니다. Fiqh의 Shafii 학교는 금과 은이 자신의 재산이 될 수있는 효율적인 원인을 고려합니다 g 통화 thamaniyya 또는 교환, 단위 계정 및 가치 저장소의 매체 이것은 또한 Maliki보기입니다. 이보기의 한 버전에 따르면, 종이 또는 가죽이 교환 매체로 만들어졌고 통화 상태가 주어 지더라도 naqdain 또는 금과은에 관한 모든 규칙이 적용됩니다. 따라서이 버전에 따르면, 다른 나라의 화폐를 통일과 다른 환율로 교환하는 것은 허용되지만 현장 기준으로 정산해야합니다. 위의 두 가지 다른 버전 사상 학교는 위에 언급 된 통화 thamaniyya의 효율적인 원인 인 illa가 금과은에 특유하며 일반화 될 수 없다는 것입니다. 즉, 교환 물로 사용되는 다른 객체는 해당 카테고리에 포함될 수 없습니다. 이 버전에서 리바 금지에 대한 샤리아 금지 명령은 지폐에 적용 할 수 없습니다. 다른 국가에 속한 통화는 한 자리에서 또는 두 곳에서 모두 이득이 있거나없이 교환 될 수 있습니다 기초 이전 버전의 지지자들은 같은 국가에 속한 지폐 교환의 경우를 인용한다. 이 경우 법관에 대한 일치 된 견해는 그러한 교환이 어떠한 이득도 또는 통일과 동등한 비율로 이루어져야한다는 것이다 현장 기준으로 결정될 것 위 결정의 근거가되는 근거는 무엇인가 Hanafi와 Hanbali 입장의 첫 번째 버전을 고려할 경우, 이 경우에는 효율적인 원인 ill의 한 차원 만 존재합니다. 같은 속 jins 그러나 종이 통화는 무게를 측정하거나 측정 할 수 없습니다 따라서 Hanafi 법은 현물 기준으로 같은 통화의 다른 수량의 교환을 허용 할 것입니다. 비슷하게 통화 thamaniyya의 효율적인 원인이 금과은에 대해서만 구체화된다면 Shafii와 Maliki 법은 또한 동일을 허용 할 것입니다 말할 필요도없이, 이것은 riba 기반 차입 및 대출을 허용하는 금액입니다. 이것은 Shafii의 첫 번째 버전임을 보여줍니다 그리고 같은 나라에 속한 통화 교환의 경우 이익의 금지와 이산 결제의 합의 결정의 기초가되는 말리키의 생각 지지자들에 따르면, 이 논리를 다른 나라의 화폐 교환으로 확대하는 것은 이익을 얻거나 지니의 단일성이 없기 때문에 단일성과 다른 환율이 허용되지만, 결제는 현물 기준으로 이루어져야한다. 환전소와 바이 - 사프 사이의 비교 바이 - 스카프는 Fiqh 문헌에서 금과은으로 규정 된 하만 치 (thaman haqiqi) 거의 모든 주요 거래를위한 주요 교환 매체 역할을했다 .5 다른 나라의 화폐 교환이 바이 삭프와 동일하다는 견해를지지하는 사람들은 현재의 종이 화폐가 금과은을 효과적으로 완전하게 대체했다고 주장한다. 교환의 매체 따라서, 유추에 의해, 그러한 통화를 수반하는 교환은 동일한 샤리아 규칙과 인과 관계에 의해 규율되어야한다 바이 삭프 (bai-sarf)로서의 계약 당사자 중 어느 한 쪽의 지연된 합의가 허용된다면 리바호 나시의 가능성을 열게 될 것이라고 주장한다. 바이 스카프와 외화 교환을 분류하는 반대자는 그러나 모든 사람들의 교환 통화 thaman의 형태는 bai-sarf로 불릴 수 없습니다. 이 견해에 따르면 bai-sarf는 금은으로 된 thaman haqiqi 또는 naqdain으로 이루어진 통화 교환을 의미하며 국가 당국에 의해 thaman istalahi에 의해 금전적으로 발음되지 않습니다. 현재 연령 통화는 후자의 종류의 예 이러한 학자들은 교환 물자가 금이나 은인이 아니라면 그 중 하나가 금이나은이라고해도 거래가 바이 삭스 (bai-sarf) bai-sarf가 그러한 거래에 적용될 수 있음 Imam Sarakhsi4에 따르면, 개인이 d에 대해 구리 thaman istalahi와 같은 열등한 금속으로 만든 반올림이나 동전을 구입할 때 irhams thaman haqiqi하고 후자의 현장 지불을하지만, 판매자가 그 순간에 반역을 허용하지 않는다면 양 당사자가 교환하는 상품을 소지하는 것은 전제 조건이 아니며 바이 삭스의 경우에는 법학자가 다른 태국인 이스 타라 히 또는 타마 니아 하키 치를 대신하여 타마 인 이스 타라 히 (taman istalahi) 또는 바이 삭프 (thaian haqiqi)를 분류하지 않는다는 것을 나타내는 많은 유사한 참고 문헌이 존재합니다. 따라서 두 국가의 통화 교환은 thaman istalahi는 bai-sarf로 분류 될 수 없다. 현장 거래와 관련된 제약 사항은 그러한 거래에 부과 될 수 없다. bai-sarf의 정의는 Fiqh 문학으로 제공되며, 거룩한 전통에 대해서는 언급이 없다는 점을 유념해야한다. 리바 (riba)에 관한 전통과 리바 (ria)의 주요 원천이 될 수도있는 금은과 은의 판매와 구매는 이슬람 법률가들에 의해 바이 삭프 (bai-sarf)로 묘사됩니다. 또한 Fiqh 문헌에서 바이 스카프는 금이나은 교환이 현재 교환 매체로 사용되는지 또는 디나르와 금 장식품을 포함하는 교환이 아닌지 여부만을 언급한다. 바이 삭스와 같은 품질 다양한 법학자는 이것을 분명히하기 위해 노력했다 그리고 교환 된 상품이 반드시 thaman의 성격을 띠고있는 그 교환으로서 sarf를 정의했다. 따라서 상품 중 하나가 금으로 처리 될 때조차도, 장식품, 그러한 교환을 bai-sarf라고 부른다. 외환 거래가 바이 삭프와 비슷한 방식으로 취급되어야한다는 견해는 저명한 이슬람 법학자들의 글에서지지를 얻는다. 이맘 이븐 타미야 (Imam Ibn Taimiya)에 따르면 교환 수단, 회계 단위 및 가치 창고의 기능을 수행하는 것은 타만 , 반드시 금은에 한정되지는 않음 유사한 참고 문헌은 Imam Ghazzali5의 저작물에서 이용 가능하다. Imam Sarakhshi의 견해가 exch 에일리즘 초기에 이슬람 초기에는 금과은으로 된 디나르와 디르함이 모든 주요 매체에서 주로 교환 수단으로 사용되었다 .6) 사소한 것들만이 fals로 정착 다른 말로하면, fals은 돈이나 thamaniyya의 특성을 충분히 가지고 있지 않았고, 가치 또는 단위 계정의 저장소로 거의 사용되지 않았고, 상품의 성격 상 더 많았다. 금과은을 연금으로 지급합니다. 현재의 화폐는 thaman의 모든 특징을 가지고 있으며 thaman 만이됩니다. 다른 나라의 화폐와 관련된 교환은 jins의 차이가있는 bai-sarf와 동일하므로 지연된 합의로 리바 al-nasia 박사 Mohamed Nejatullah Siddiqui는 예제를 통해 이러한 가능성을 설명한다. 그는 다음과 같이 적고있다. 달러와 루피 사이의 시장 환율이 1 / 20 일 때의 주어진 순간에, 미래의 일로 연기 된 루피로 그의 의무를 해결하는 비율로 50을 추격한다면, 그는 나중에 특정 날짜에 Rs를 상환하겠다는 약속 대신에 실제로 R을 빌리는 것이 가능할 가능성이 높다. 그는 지금 당장 1000 루피를 얻을 수 있으며 현물이자로 구매 한 50 개를 교환 할 수있다. 따라서, sarf는이자 기반 차용 대출으로 전환 될 수있다. Thamaniyya 정의의 열쇠 그것은 핵심 이슈가 thamaniyya의 올바른 정의 예를 들어, 허용 가능성에 대한 분기점으로 연결되는 근본적인 질문은 thamaniyya가 금과은에 특정한 것인지 또는 돈의 기능을 수행하는 것과 관련 될 수 있는지에 관한 것입니다. 대체 입장을 재검토하는 어떤 운동에서도 설명하십시오. thamaniyya는 절대적이지 않을 수도 있고도 단위로 변화 할 수도 있습니다. 종이 통화가 completel 교환, 단위 계정 및 가치 저장의 매체로 금과은을 대체 이러한 의미에서, 종이 통화는 thamaniyya를 소유한다고 할 수 있습니다 그러나 이것은 국내 통화에만 해당되며 외화에 대해서는 사실이 아닐 수 있습니다. 즉, 인도 루피는 인도의 지리적 경계 내에서 thamaniyya를 소유하고 있으며 미국에서는 수용 할 수 없습니다. 미국 시민권자가 인도 루피를 교환 매체 또는 계좌 단위 또는 상점으로 사용할 수없는 경우 미국에서 thamaniyya를 소유한다고 할 수는 없습니다 가치의 대부분은 그러한 가능성이 희박하다. 이 가능성은 인도 루피를 미국 달러로 환산하는 것과 같은 고정 환율 제도 또는 변동 환율제가 적용되는 환율 메커니즘의 기능이다. 예를 들어, 인도 루피를 미국 달러로 또는 그 반대로 자유 전환 할 수 있다고 가정하고, 예측 환율에서 루피 - 달러 환율이 증가 또는 감소하지 않을 것으로 예상되는 고정 환율 제도 미래에 미국의 루피의 thamaniyya는 상당히 개선된다 Nejatullah Siddiqui 박사가 인용 한 사례는 상황에 따라 매우 강하게 나타난다. 한쪽 끝에서 달러 기준으로 루피를 교환 할 수있는 권한은 물론 현물 이자율과는 다른 비율로 결제일까지 고정 될 가능성이있는 이자율은 이자율에 기반한 차용 및 대출의 명백한 사례가 될 것입니다. 그러나 고정 환율의 가정이 완화되고 변동적이고 변동성이 큰 환율의 현재 시스템이 예를 들어 리바 알 - 나 시아의 사례가 무너 졌다는 것을 알 수있다. 우리는 그의 예를 다시 쓴다 .7 달러와 루피 간의 시장 환율이 1 / 20 일 때의 주어진 순간에, 개인이 미래의 일로 연기 된 루피로 그의 의무를 청산하는 비율이 낮다면, 그는 나중에 특정 후일에 Rs를 상환하겠다는 약속 대신에 실제로 R을 빌리는 것이 가능할 가능성이 높다. , 그는 지금 1000 루피를 얻을 수 있으며, 현물 환율로 구매 한 50 달러를 교환 할 수 있습니다. 환율 위험이 존재하지 않거나 환율이 1 달러 20에 머물러 있거나 달러 구매자가 루피로 상환 한 경우에만 해당됩니다 그리고 달러가 아닌 경우 달러가 대출자의 판매자라면 만기일에받은 Rs1100을 환율로 전환하여 20 달러의 환율로 55 달러를 미리 받는다. 그러나 후자가 사실이라면, 예를 들어, 루피 - 달러 환율이 1 25로 증가하면, 달러 판매 인은 투자를 위해 달러로 변환 된 Rs 1100 만 받는다. 50의 2 개 점은주의 할 가치가있다 첫째로, 사람이 고정 환율 제도를 추측 할 때, 다른 국가의 통화 사이 구별은 희석된다 상황은 sam에 속하는 sterlings 통화로 파운드 교환과 유사하게된다 e 국가를 고정 금리로 유지 둘째로, 변동 환율 제도를 가정 할 때, 위의 예에서 제안 된 외환 시장 메커니즘을 통해 대출을 시각화 할 수있는 것처럼 다른 조직 시장을 통해 대출을 시각화 할 수도 있습니다. 상품 또는 주식 위의 예에서 주식을 달러로 바꾸면, 주식 X의 시장 가격이 20 인 때 주어진 순간에 개인이 자신의 Rs 22 결제율로 50 개의 주식을 구매하면 미래의 날짜까지 연기 된 루피의 채무가 있다면, 그는 사실 나중에 특정 후일에 R을 상환하겠다는 약속 대신에 R을 빌리는 것이 가능할 가능성이 높기 때문에 그는 지금 50 루피를 교환하고 1000 루피를 얻을 수있다 현행 가격의 신용으로 구입 한 경우 이전 사례와 마찬가지로이 경우에도 주가가 결제일에 25 루피까지 상승하면 주식 판매자의 수익률이 마이너스가 될 수 있습니다. 따라서 주식 시장 또는 상품 시장의 수익률 가격 리스크로 인해 이슬람적으로 받아 들일 수 있음 통화 가격의 변동으로 인해 통화 시장의 수익률 또한 타만 하키치 또는 금은의 고유 한 특징은 통화의 내재 가치가 액면 가격과 동일하다는 것입니다. 따라서, 디나르 또는 디르함과 같은 주어진 통화가 순환하는 서로 다른 지리적 경계의 문제는 완전히 무의미합니다. 금은 국가 A 또는 국가 B에 상관없이 금입니다. 따라서 금으로 만들어진 A 국가의 통화가 B 국가의 통화로 교환 될 때 또한 금으로 만들어진 경우, 리바 알패드 (riba al-fadl)와 리바 알레시아 (riba alnasia)를 분명히 포함하기 때문에 일방 당사자에 의한 환율의 일탈 또는 연기로부터의 이탈이 허용 될 수 없다. 그러나 A 국의 지폐는 종이로 교환 될 때 currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred se ttlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.8 Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba alnasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unislamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract Possibility of Riba with Futures and Forwards So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be.9 received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is, in fact, borrowing Rs now in lieu of a promise to repay Rs on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity d ate into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking The Issue of Freedom from Gharar 3 1 Defining Gharar Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B comm it to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a g eneral agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their rol e as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment o f obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibilit y of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars wi th the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for an y thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff shoul d not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.tidak pernah mengharamkan sesuatu perkhidmatan yang tiada unsur penindasan gharar. meskipun ianya disediakan oleh orang bukan Islam. Leveraj forex merupakan jaminan pertolongan sementara yang diberikan oleh broker. forex Ianya boleh dikatakan juga kontrak sementara antara pemain forex dan broker. selagi pemain tersebut masih mempunyai ekuiti dalam akaun mereka Pemain hanya. boleh memegang kontrak berdasarkan ekuiti mereka sahaja dan mengikut yang mereka. persetujui dengan broker mereka Bagi akaun Islamik , broker forex tidak mengenakan. atau memberikan apa-apa faedah atas jaminan mereka Dengan jaminan mereka kita. dapat memasuki pasaran matawang mengikut kemampuan kita. Broker forex adalah orang tengah antara bank-bank antarabangsa institusi dan pedagang. kecil retailer Mereka membeli qoute dari institusi dan menjual balik reqoute kepada. pedagang kecil Biasanya jualan balik adalah munasabah antara 3-10 mata sahaja Di sini. lah mereka membuat keuntungan Proses ini adalah dibenarkan oleh Islam Ianya bukan. riba Ada yang terkeliru menyatakan jual beli adalah juga sama riba Bersambung. Pandangan Professor Kewangan Islam. Kalau kita mengkaji banyak pandangan dari pakar-pakar kewangan islam yang terlibat. langsung dengan kewangan islam dan pernah membentang kertas kerja di forum. kewangan islam Majoriti bersetuju menyatakan leverage adalah harus permissible. Seperti kata Professor Humayon Dar, Managing Director of Dar Al Istithmar in London. Examines the Shari ah aspects of the emerging Islamic hedge funds. Shari ah does not have problems with leverage as long as it is achieved through. Islamic debt Leverage is not a Shari ah concern, rather it is an economic issue. Kalau mengambil kata-kata beliau, saya mengambil contoh leverage dalam akaun islamik. northfinance leverage yang dikenakan tidak dikenakan sebarang interest interest-free. Juga kalau kita overnight pun tidak ada apa-apa interest berbanding conventional. dikenakan interest kalau overnight. Saya rasa perlunya kita merujuk banyak pihak yg mahir dan terlibat secara langsung. dalam kewangan islam Bukan sekadar merujuk graduan bachelor yg baru balik dari. universiti di Jordan dan kerja 2-3 tahun di institusi kewangan islam dan tukar jadi. pensyarah di uiam Kemudian buat hukum tanpa perbincangan. How to Use Leverage for Great Results with Forex. When you execute a Forex trade, you are purchasing an amount of currency, termed a lot. The amount of currency in one lot depends upon the type of account you have In a. standard account, one lot is usual ly equal to U S 100,000 in a mini account, one lot is. But Forex trading accounts are leveraged, which means you don t have to own that. expensive lot of currency you just have to control it, and if you do, any profit it earns is. yours To obtain the right to control a lot of currency, you put up a much smaller. amount of money in a sort of rental agreement called a margin deposit In a standard. account, to control that U S 100,000, you must put up 1,000 of your own money in a. mini account, to control 10,000, you need to put up 100.The leverage influences the amount of profit you earn, as well In a standard account, one. pip of a currency pair that has the U S dollar as the base is equal to U S 10 in a mini. account, one pip equals to 1 This means that, should you correctly forecast the. movement of the market and execute a trade that earns you two hundred pips not an. unrealistic goal , if you have a standard account, your profit will be 2,000 if you have a. mini account, it s 200.To maximize y our profits in Forex trading, you don t have to trade a standard account. not every beginning trader can afford to Instead, if you believe you have a good forecast. on the market, you can trade more than one lot To continue the above example, if your. successful trade earned you two hundred pips and you had purchased five lots of that. currency, in a mini account you would have put up 500 of your own money but earned. a profit of 1,000 two hundred pips times five lots In a standard account, you would. have put up 5,000 and earned 10,000.The number of lots you can trade depends upon the margin in your account That s not. the amount you deposited that also includes any open trades you have running, taking. into account any profits or losses you may incur. Siri 2 hadith dhaif sebagai hujah pengharaman. Maaf kerana saya senggang terlalu lama Buat waktu ini, saya hanya berkempatan untuk. mengongsi pengetahuan tentang satu lagi hadith yang terputus sanad dhaif yg dijadikan. hujah pengharaman, iaitu. Janganlah kamu menjual sesuatu yang tidak di dalam milikmu Riwayat Abu Daud. Rujuk Konsep Leveraj Haram Metro Ahad 3 Februari 2008.Adalah terjemahan langsung satu hadith yang masyhur. la tabi ma laysa indak..Beberapa isu telah dibangkit berkenaan hadith ini Salah satunya tentang percanggahan. rantaian sanadnya Al Bukhari dan Muslim tidak pernah merekodkan dalam koleksi. mereka walaupun yang lain antaranya Ab Dawd and al Tirmidhi, ada merekodkannya. Percanggahannya adalah seperi berikut.1 Ab Dawd, Ahmad ibn Hanbal, and Ibn Hibban menyatakan ianya diriwayatkan oleh. Ja far ibn Abi Wahshiyah, dari Ysuf ibn Mahak, dari Hakim ibn Hizam, manakala yang. keempatnya, ianya Abd Allah ibn Ismah, manakala koleksi yang lain menyatakan antara. Ysuf and Hakim Dalam al Mizan, al Dhahabi menyatakan nama pertengahan langsung. tidak diketahui la yu araf.2 Berkenaan periwayat utama Hadith ini, Hakim ibn Hizam, dikatakan obscure. majhul al hal Hanya Ibn Hibban memasukkan beliau antara periwayat yang boleh. dipercayai reliable al thiqqat Sementara al Nasa i telah merakamkan cuma satu. Hadith yang diriwayatkan oleh beliau, Yang lain menyatakan beliau adalah obscuremodity futures An Islamic legal analysis. Mohammad Hashim Kamali. He currently serves as an Assistant Professor at the Kuliyyah of Economics and very confident that the MLM structure and the income generated from it is Halal ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Multi Level Marketing MLM is very popular in Malaysia, used not only in promoting consumer goods but also in promoting financial instruments such as Islamic unit trust funds and Takaful products. Dr Zaharuddin Forex Reflex Forexworld. This phenomenon has raised a lot of concerns and queries among the general public especially form the Shariah Islamic law point of view regarding the Islamic lega lity of income earned by joining these MLMs Dr Zaharuddin Forex In addition, there seems to be a number of Shariah and Islamic studies graduates the so called Ustaz and Ustazah that promote various products using these MLM Options Mania U S Based Free games Jenis Forex Yang Harus Haram 2015 Dr Zaharuddin Ab Rahman at Game has 4,647 views and videos game trailer duration 11 minutes 26 seconds Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing-i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Short Term Investment Options In Tajikistan ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Initially I tried to shun away from the questions because there was just too many MLM structures and this would make it difficult for anybody to provide a clear Shariah injunction regarding the matter. He was appointed as a member of Shariah Committee of EXIM Bank on 2 April 2013 He frequently appears on local television and radio presenting on various Shariah issues especially with regard to Islamic commercial transactions Dr Zaharuddin Forex Earn Forex Dukascopy Login He also advises other Islamic Financial Institutions and corporate companies in Malaysia and abroad which includes BNP Paribas Malaysia Berhad, ACR Re Takaful Berhad Malaysia , ACR Takaful MEA Bahrain , Yasmin Holdings Plc Malaysia, Employees Provident Fund of Malaysia and etc Dr Zaharuddin Forex However, rarely do we come across Shariah scholars both locally and overseas that analyze and evaluate MLMs in order to provide definite answers and guideline to the general publics queries Zaharuddin forex Ogos 2007 Dengarkan penjelasan Ust Zaharuddin Abd Rahman swap, option, automatically that forex trade is haram because its has riba interest I was also flooded with zillion of questions regarding MLM and Shariah issues Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing - i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Shariah Issues in Multi Level Marketing By Ust Hj Zaharuddin Hj Abd In my discussion with Syeikh Prof Dr Abd Sattar Hukum Labur an and Hadith that encourage Muslims to do business and improve their economic Options Frequently Asked Questions Faqs The complex issues in MLM and perhaps the lack of interest of Shariah scholars in MLM practice might provide possible explanation for the limited number of opinions by the scholars regarding the matter Free No Deposit Bonus Forex Binary Options Platform As a matter of fact, the evidences quoted by them is general in meaning and does not provide specific verification of MLM and their pyramid scheme.

No comments:

Post a Comment